Spravte si krásny výlet po Cerovej vrchovina a navštívte rozhľadňu na Mačacej spolu s kameňolomom. Príjemná prechádzka prírodou s možnosťou predĺženia výletu aj na neďaleký Kamenný vodopád a hrad Šomošku.

Náročnosť a dĺžka trasy

Aj keď sa môže trasa zdať náročná, jedná sa o prechádzku cez tunajšie vrchy. Či už zaparkujete vlastné vozidlo alebo vystúpite z vlaku, spravíte si prechádzku s jedným nepríjemnejším stúpaním. Aj to trvá pomerne krátko a nie je to vôbec nejaký zabijácky kopec, skôr mierny stupák. Trasu hravo zvládnu aj deti, no už keď ste v týchto končinách, predĺžte si trasu a zabehnite obzrieť aj Kamenný vodopád a kamenné more a hrad Šomošku. Máte to na skok a viete si urobiť krásny výlet.

Informácie o trase

Ako k rozhľadni Mačacia? Pomerne jednoducho. Zaparkujte svoje motorové vozidlo, prípadne vystúpte z vlaku v obci Šiatorská Bukovinka a držte sa červenej, prípadne zelenej značky. Ideálnejšia je v tomto prípade zelená, po ktorej budete pokračovať, keď sa cesty rozdelia. Pôjdete dlhý kus po asfaltovej ceste, takže zvýšte opatrnosť až sa dostanete k Šimonovej veži. Túto vežu asi neprehliadnete, jedná sa o pekný rekreačný objekt, kde sú toalety, lavičky, parkovisko, detské ihrisko a samozrejme samotná veža. Tu už by nás mali navigovať smerové tabule cez drevený mostík smerom do lesa. Budeme sa držať vľavo, kde nás tabuľa nasmeruje na správnu cestičku a pokračujeme lesom do kopca. Čoskoro vyšliapeme hore, napojíme sa na červenú značku a pokračujeme doľava po červenej. Rozhľadňa je kúsok od turistického chodníka na ľavej strane a pri bežnej pozornosti ju nemôžete minúť. Keď si užijete výhľad na hrad Šomošku a šíre okolie pokračujte po červenej značke ďalej. Prejdete sa okolo kameňolomu a červená nás odvedie až do obce naspäť k počiatočnému bodu.

Vzdialenosť 1,3 km | Čas 00:30 hod | Stúpanie 68 m | Klesanie 11 m

Zaujímavosti

Rozhľadňa na Mačacej možno nepatrí k rozhľadňovým velikánom, no prináša pohľad na okolie z výšky 8 metrov. Je drevená a má dve podlažia. Poskytuje krásny výhľad na hrad Šomoška a okolie Cerovej vrchoviny. V okolí nájdeme ohnisko aj lavičku. Výhľad zaručuje aj umiestnenie samotnej rozhľadne, ktorá sa nachádza v nadmorskej výške 460 metrov a poskytuje tým naozaj krásnu panorámu.

V rámci výletu na túto rozhľadničku určite odporučíme to skombinovať s okolitými výletmi ako sú Kamenný vodopád a kamenné more a hrad Šomošku.

Galéria

Last modified: 19. decembra 2018

2 Responses to " Rozhľadňa na Mačacej "

1. Miro píše:

Super, toto som hľadal. Žiaľ chýba údaj o časovej náročnosti.

• Majo píše:

ďakujeme za pozitívny ohlas, sme radi, že sa páči 🙂 a údaj o časovej náročnosti rovnako ako aj stúpanie, dĺžka trasy atď sú uvedené hneď pod mapou 🙂